zondag 24 juni 2007

Dierenarts

PIC_0344.JPG



We moesten van de week plots met onze poes naar de dokter, waarom?

Nou dat zal ik vertellen: We waren die middag even weggeweest, en toen we na een paar uur weer thuis kwamen misten wij onze poes.

Normaal, als wij thuis komen loopt ze ons in de gang al tegemoet met de staart omhoog, maar nu geen poes. Mijn dochter zegt nog: Waar is die Schele, want ze is scheel, ja... waar is ze?

Op haar plekje was ze niet; op het balkon evenmin. We hebben overal gekeken: in kasten, in laden, de badkamer, wc, nergens die Schele.

Waar is ze? was ze misschien, toen we weg-gingen, stiekem weg-geglipt? Het zou immers kunnen.

Het is een binnenkatje en komt nooit buiten dan alleen op het balkon. Wij wonen zes hoog, wegglippen deed zij wel meer als ze de kans kreeg dus daar gingen wij maar van uit.

Nou, nou lekker is dat ‘dacht ik, ken je gaan lopen zoeken, nou dat doe je dan maar‘, wij in het trappenhuis kijken en roepen: “Schele, Schele, Schele, kom dan”. In de liften gekeken, rond de flat, in de tuintjes, geen Schele...

Ik boos in mezelf ‘Waarom loopt die rotkat nou weg!’ Uren hebben we gezocht, noppes nada niks, weg kat.

In de avond riep een beneden buurvrouw: “Ik zie jullie steeds zoeken...zijn jullie een poes kwijt?” Ja raak, wij hadden haar!

“Ja, zei de buurvrouw, “ze kwam hier vanmiddag binnen strompelen. Ze ligt op een kussen want ze kan niet meer lopen”.

Ja toen wist ik het, balkon, tafel, springen, mis, zes hoog, en met een vaart naar beneden. Mogelijk heeft een struik erger voorkomen.

Buurvrouw bedank hoor; wij naar huis dierenarts bellen,bij de derde binco we konden gelijk komen.
Kat in het bakkie,dat is een spreekwoord in dit geval dus niet, auto in en rijden maar.

Er aangekomen werd ze gelijk geholpen, overal knijpen en voelen, röntgenfoto’s, prikjes, weer knijpen en voelen. Schele liet steeds merken dat ze het maar niets vond! Pijn, pijn en nog eens pijn.

De dokter was al een uur met haar bezig,. Ik dacht wat gaat dat kosten, tijdens het onderzoek hield de dierenarts mij op de hoogte van wat hij ging doen, ze moest onder narcose.

O, dus ze moet blijven? Ja, ze wordt opgenomen, ze blijft 2 dagen, zij krijgt prikjes tegen de pijn en om te slapen, haar heup is uit de kom.

En wat gaat dat kosten dokter? vroeg ik, daar moest een rekenmachine bij aan te pas komen daar schrok ik toch van, rot kat dacht ik, 430 euro, kolere kat zei ik.

Begon die dierenarts mij ook nog eens een dieren verzekering aan te praten. Want dan had de verzekering de rekening betaald, ja had, zo lust ik er nog wel een paar, daar stond mijn hoofd nu even niet na!

Ik kreeg toen ik onze Schele weer ging ophalen een foldertje mee dat ging over verzekeren. Vanavond komt die man van de verzekering om er een af te sluiten voor onze Schele.

Zij knapt al weer aardig op, en terwijl ik dit verhaal typt kijkt zij mij dankbaar aan. Onze Schele...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een mooi verhaal met goede afloop...

Anoniem zei

mooie poes staat er op de foto? Is dat die schele?zlowhgvnq

Anoniem zei

veel liefs met het poesje

Anoniem zei

Hallo Bart,

Prachtig verhaal zoals je het schrijf , heb ik in een deuk gelegen (Sorrie niet kwaad bedoeld)Ik zie het helemaal voor me.
Schele waar ben je .
Dat is humor bij een ongeluk,
maar alles is gelukkig toch weer goed gekomen.
Geef die Schele maar wat extra's

Thea Wouterse

Anoniem zei

hiep hiep hoera. Schele is er weer!