maandag 16 juli 2007

DE WINTER SCHILDER.

Ik ben heel wat jaartjes geleden schider geweest, huis schilder.

Op een dag toen ik nog pas in dat vak zat, moesten wij met onze ploeg in een ziekenhuis werken.
Het was maandag, en ik liep met een keurige nieuwe witte overal aan, door het ziekenhuis.
Ik liep zomaar een ziekenzaal binnen, en zei, goedemorgen heren, ( goede morgen dokter), hoorden ik .
(Wat dokter) ? en gelijk dacht ik, even dollen, Ik liep naar een wat oudere heer toe, en zij, zo meneer we gaan even temperaturen, wild u de broek wat laten zakken anders kunnen we er niet bij, natuurlijk dokter.
Zo die zit erin meneer, even drie minuten laten zitten hoor, ik kom zo weer bij u, ja dokter.
En ik liep de zaal weer uit, bij de deur van de zaal bleef ik z, g, n wat schuren, om de boel in de gaten te houden.
En na een minuut of twee liep er een zuster de zaal in, en bleef bij die meneer staan, maar meneer van Zanten!
Wat bent u nou toch aan het doen? ik ?... ik wordt getemperatuurd zuster.......met een tulp meneer van Zanten??
Ik had het niet meer, en liep vlug verder.

Dit leuke verhaal werd ons toegezonden door meneer, P, van, Brink, uit Hilversum.
Kunt u ook doen, als het leuk genoeg is, wordt hij geplaats.

Geen opmerkingen: