dinsdag 10 juli 2007

DOOR STAAL GEVANGEN...

Hier lees ik enkele gedichten uit eigen werk


Een gedicht is maar een gedicht
Maar wat is een mens zonder gezicht
Wat is een dag zonder lach
Een nacht zonder stille kracht
Wat is een bloem zonder geur
Een panorama zonder kleur
Wat is een oog zonder traan
Een droom zonder waan
Wat is een woestijn zonder zand
En een zee zonder land
Wat is een muzieknoot zonder toon
Een hart waar geen liefde kan wonen
Wat is een mens zonder gevoel
En wat is het leven zonder doel
Juist daarom is een gedicht
Niet zomaar een gedicht
Hoor ik bij regel 13, en heb ik geen gevoel
Of hoor ik bij regel 14, en heb geen doel
Mijn leven was zo eenzaam
Zo leeg, zo stil, zo koud
Het drijft me vaak tot wanhoop en rillend word ik oud
Maar ik ben wel blij dat ik van God Hou.


Anton





Wij gaan de komende weken gedichten op de weblog plaatsen van Anton P. Staal...

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed gedicht...Wacht met smart op het volgende. Piet de Wild uit Zeist.