zondag 15 juli 2007

DOOR STAAL GEVANGEN.


Hier even een voorwoord van, Anton, P, Staal.

Al deze gedichten (poëzie) hebben hun oorsprong gevonden door een langdurig verblijf in gevangenschap, waar het voor mij als homoseksueel niet makkelijk leven was.

Ook heb ik enkele gedichten van mede gedetineerde in mijn bundels geplaats.
Maar de meeste zijn ontstaan uit mijn gedachte, en gevoelens, daar ik mij vaak eenzaam voelde.
.
Ik zocht naar een manier om mijn gevoelens en verdriet te uiten, en neem maarvan mij aan dat ik het op deze manier nooit beter had kunnen doen.
Mijn gedichten en (poëzie) hebben ook een meer waarde voor u als lezer.
U mag ze dan ook overschrijven voor eigen doeleinde, of voor u vriendin, of geliefde, ze komen altijd wel van pas, ook als U zelf verdrietig bent.
.
Kon ik mijn gevoelens maar verwoorden, U leest ze misschien anders dan ik hier, helaas door de letters gaat er zo veel verloren!
Kon ik mijn gevoelens maar uiten, zodat je de betekenis ervan kon voelen en horen, zonder tegen weerstand te stuiten, door gebrek aan letters voor de woorden.
Soms komen er uit mijn hand woorden die wel tranen lijken, rechtstreeks van uit mijn hart.
Maar gedrukt op papier zal blijken dat wat daar staat heel wat tranen zijn, die mijn hart verstoorden.

Vele noemen het gedichten, maar ik zie het als poëzie met zeer diepe gevoelens van iemand die een hoop heeft meegemaakt, zowel in zijn jeugd, als op lateren leeftijd.

Maar mijn grootste inspiratie was, dat ik altijd ben blijven geloven in God.

Anton, P, Staal.


1 opmerking:

Anoniem zei

FMeneer, A, Staal,ik heb U voorwoord gelezen als een gedicht, wat mooi.
Misschien brutaal meneer Staal,maar waar om zat u in het gevang.
Gaarne U aantwoord.
Het beste, en sterkte.
Aneke Walenburg.