vrijdag 19 oktober 2007

WIJ STAAN OPEN VOOR KLACHTEN MITROS

Juist nog vandaag sprak ik met iemand (bewoner) in de Vulcanusdreef over die woningbouwvereniging Mitros en naar aanleiding daarvan roep ik op tot acties die leiden tot een rechtvaardige samenleving.
Enkele maanden geleden zat ik ik op het kantongerecht en hoorde zo de kantonrechter eens aan en nam dat mee in mijn onderzoek. Volgens die Kantonrechter, en ik noem daarbij zijn naam: C. Slothouber, vertelde in zijn korte betoog dat de eisers altijd een pluspunt hebben ten aanzien van de gedaagde.
In de zaal zaten ongeveer 4o gedaagden die iets hadden met de Mitros. Er ging toen geen lichtje op bij die kantonrechter dat veel zaken beter bekeken hadden moeten worden! Ook de kantonrechter zat daar niet voor het recht doch voor heel veel geld.
In een pluriforme samenleving zal meer onderzoek moeten worden gedaan naar al dit soort zaken. Je kan niet altijd stellen: Eigen schuld dikke bult! Dat gaat bij mij te ver. Niet alleen huurschuld maar ook principekwesties zijn hierbij ook aan de orde.
Hoe hondsbrutaal zijn dan wel niet de incassobureaus?
De gerechtsdeurwaarders?
Het komt vaak voor dat iemand met een schuld van 160 euro bij het eind van de rit 2000 euro moet betalen. Daarbij is echter ook de btw inbegrepen waardoor de overheid meegraait en de wijze waarop al die kantonrechters te werk gaan is daaraan divident. Schuldsaneringinstellingen grijpen er ook nog wat aan en over de toegewezen advokaten: Die kunnen er ook wat. Een dezer dagen een exclusief verhaal op onze internetkrant en die zal heel fel zijn want een luis in een pels neemt ook zijn verantwoording!
Reageer dus bijzonder fel.
Uitgever Aart van der Sluijs op de weblog van Bart Bengel...

Geen opmerkingen: